بهترین گوشی‌ها تا ۱۵ میلیون تومان [مهر ۱۴۰۳]

۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹:۴۸
لایک ( 0)
نمایش (26 بار)
user-avatarعلیرضا رحیمی
Image Alt

خرید گوشی‌های پرچمدار یا میان‌رده‌ی پریمیوم با تمام خوبی‌هایشان همیشه با دخل‌وخرج اکثر کاربران نمی‌خواند؛ ضمن اینکه در بسیاری از مواقع، امکاناتی بیشتر از نیاز در اختیارشان قرار می‌دهد. به‌همین‌دلیل با شناختن نیازهای کاربری و صرف هزینه‌ی کمتر هم مدل‌های مناسبی در بازار پیدا می‌شوند که امکانات کافی را در اختیار قرار دهند.

خوشبختانه در چند سال گذشته، تولیدکننده‌های گوشی هوشمند توجه ویژه‌ای به میان‌رده‌‌های بازار داشته‌اند و برخی از امکانات گوشی‌های گران‌قیمت را برای این دسته از محصولات در نظر گرفته‌اند که همین موضوع توجه کاربران را بیش‌از‌پیش به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر جلب کرده است.

لرزش‌گیر اپتیکال برای دوربین، گواهی معتبر مقاومت در برابر آب و گردوغبار، به‌روزرسانی نرم‌افزاری بلندمدت و منظم، نمایشگرهای سریع با وضوح و کیفیت چشمگیر، دوربین‌های کارآمد و باتری‌های حجیم با پشتیبانی از توان شارژ بسیار زیاد، بخشی از امکانات گوشی‌های میان‌رده است که تا چند سال گذشته ممکن بود فقط در پرچم‌داران گران‌قیمت مشاهده کنیم.

در‌ ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند در بازه‌ی ۱۰ تا تا ۱۵ میلیون تومان در بازار ایران همراه زومیت باشید. مدل‌هایی که ارزش خرید بالایی دارند و در محدوده‌ی قیمتی خودشان، بهترین گوشی‌های بازار به‌حساب می‌آیند، در این مقاله معرفی شده‌اند. ضمناً اگر می‌خواهید کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای گوشی هزینه کنید، به مقاله‌ی بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان سر بزنید.

بهترین گوشی ها تا ۱۵ میلیون تومان

📍A98 اوپو

گوشی اوپو A98 از صفحه‌نمایش ۶٫۷۲ اینچیِ IPS با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند و حاشیه‌های نسبتا باریک اطراف نمایشگر، جزو نقاط قوت طراحی آن به‌حساب می‌آیند. اوپو به تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 695 5G در کنار ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز است و عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها دارد، اما در بازی‌های سنگین برای رسیدن به نرخ فریم مناسب باید تنظیمات گرافیکی پایین‌تر را انتخاب کنید.

اوپو A98 با بهره‌گیری از دوربین‌های اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی، قابلیت فیلم‌برداری با وضوح 1080p و ثبت عکس‌های نزدیک را دارد و عملکرد کلی آن هنگام عکاسی در نور روز بد نیست. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز به لنز واید مجهز شده و کیفیت آن برای مکالمات ویدیویی و عکاسی قابل قبول است.



📍ردمی نوت 13 پرو شیائومی 4G

ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی (نسخه 4G) از نظر طراحی ظاهری، سازگاری بیشتری با سلیقه و انتظارات تعداد کثیری از کاربران دارد چراکه از یک نمایشگر بزرگ ۶٫۶۷ اینچی با حاشیه‌های بسیار اندک بهره می‌برد و همچنین خوش‌ساخت‌تر و باکیفیت‌تر از رقبایش به‌نظر می‌رسد.

این گوشی که دقیقاً همان پوکو M6 پرو اما با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی محسوب می‌شود، از تراشه Helio G99 Ultra قدرت می‌گیرد که اندکی بهبودیافته‌تر از Helio G99 عمل می‌کند. ضمناً از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. اما در بخش نرم‌افزار درحالی‌که می‌توانست به نسخه‌ی ۱۴ سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌فرض مجهز باشد، یک نسخه قدیمی‌تر با رابط کاربری MIUI را اجرا می‌کند.


📍آنر مجیک 5 لایت

آنر مجیک ۵ لایت یکی از گوشی‌های خوش‌قیمت برند نا‌م‌آشنای آنر است که امکانات خوبی در بازه‌ی قیمتی خود دارد. گوشی آنر از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچیِ OLED با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند که با نسبت ۹۰ درصدی نمایشگر به بدنه، حاشیه‌های آن بسیار کم دیده می‌شوند. وزن مجیک ۵ لایت حدود ۱۷۵ گرم است که نسبت به اندازه‌ی بزرگ گوشی، وزن کاملا ایدئالی به‌حساب می‌آید.

آنر از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ در مجیک ۵ لایت استفاده کرده که با ۸ هسته‌ی پردازشی، عملکرد قابل‌قبولی در اجرای بازی‌ها و نرم‌افزار‌ها دارد اما شاید نتوانید بازی‌های سنگینی مانند پابجی یا کال‌آودیوتی را با تنظیمات گرافیکی بالا روی آن اجرا کنید اما همچنان می‌توانید در تنظیمات متوسط نرخ فریم مناسبی دریافت کنید. نسخه‌های موجود در بازار ایران از ۸ گیگابابیت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برند.

📍گلکسی A35 سامسونگ

گلکسی A35، محصولی است که با ارتقا یافتن پردازنده به Exynos 1380 و همچنین شیشه‌ای شدن قاب پشتی، به‌نوعی روح گلکسی A54 در آن جریان یافته و از آن‌جایی که این گوشی را می‌توان با بودجه‌ای کمتر از گلکسی A54 خرید، اکنون این میان‌رده را ارزشمندتر از همیشه می‌بینیم. ضمن این‌که در فرایند به‌روزرسانی چهارساله‌، گلکسی A35 یک نسخه بیشتر اندروید را نیز دریافت خواهد کرد.

همچنین دوربین سلفی به‌جای بریدگی قطره‌ای شکل، درون حفره قرار گرفته و محافظت از نمایشگر با Gorilla Glass Victus Plus بهبود یافته است. به‌جز ارتقای کیفیت ساخت بدنه و پردازنده، دوربین اصلی میزبان حسگری با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی شده است که در کنار پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰، عکس‌ها بهتر و سریع‌تر پردازش می‌شوند؛ به‌طوری که عملکرد آن هنگامی که شرایط نوری مناسب باشد، باتوجه به هزینه‌ای که برای گوشی می‌کنید ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.


زومیت




مقاله رو دوست داشتی؟
(0) لایک
نظرت چیه؟
ارسال نظر
user-avatarعلیرضا رحیمی

مطالب مشابه

نظرات
comment