هرآنچه درباره آیپد ایر ۲۰۲۵ می‌دانیم

۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳:۲۹
لایک ( 0)
نمایش (42 بار)
user-avatarعلیرضا رحیمی
Image Alt

در میان شایعات مربوط به آیپدهای ایر 2025، بیشتر به تراشه‌ به‌روز شده و لوازم جانبی جدید آن اشاره می‌شود که می‌توانند عملکرد کلی آن را نسبت به مدل‌های امسال بهبود بخشد.

طراحی

اپل امسال با عرضه آیپد ایر، طراحی به‌روز شده‌ای را همراه آن ارائه کرد و مدل‌های پرو نیز در دو سایز جدید عرضه شدند. برای سال 2025 نیز انتظار می‌رود آیپد ایر در همان اندازه‌های 11 و 13 اینچی عرضه شود که تاکنون گزارشی در مورد تغییر طراحی آن منتشر نشده است.

2025 iPad Air

 بنابراین احتمالا آیپدهای ایر 2025 با شاسی آلومینیومی، لبه‌های گرد و نمایشگر LCD همچنان همان طراحی مدل امسال را خواهند داشت.

حتی اگر تغییراتی در طراحی نداشته باشیم، ممکن است آیپدهای ایر سال بعد در رنگ‌بندی جدیدی عرضه شوند که می‌تواند در جذب مشتریان بیشتر موثر باشد.

تراشه جدید سری M

اگرچه اپل، تراشه M4 را به آیپد پرو اضافه کرد و امسال جدیدترین نسخه‌های سری مک نیز به آن مجهز خواهند شد، اما انتظار می‌رود که آیپد ایر بعدی با ارتقا از تراشه M2، پردازنده M3 را داشته باشد.

2025 iPad Air

تراشه M3 براساس فرآیند ساخت 3 نانومتری تولید شده است و اگرچه نمی‌تواند به سرعت M4 برسد، اما نسبت به M2 ارتقا قابل توجهی محسوب می‌شود. عملکرد پردازنده M3 تا 30 درصد سریع‌تر از M2 بوده و قدرت پردازش گرافیکی آن نیز تا 15 درصد افزایش است. تراشه M3 از نظر عمر باتری نسبت به M2 کارآمدتر بوده و از یک معماری گرافیکی کاملا جدید مجهز به حافظه پنهان پویا برای افزایش عملکرد گرافیکی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین بهره برده است. 

با این توصیفات، اپل قصد دارد با استفاده از تراشه M3 در آیپد ایر سال 2025، همچنان آن را از آیپد پرو عقب‌تر نگه دارد.

هوش مصنوعی اختصاصی اپل (Apple Intelligece)

مدل‌های فعلی آیپد ایر با تراشه M2 از هوش مصنوعی اختصاصی اپل در iPadOS 18 پشتیبانی می‌کنند و به‌همین ترتیب، تراشه M3 نیز می‌تواند قابلیت‌های Apple Intellience را برای آیپد ایر سال آینده فراهم کند.

صفحه‌نمایش

تفاوت اصلی آیپد پرو و آیپد ایر در تکنولوژی نمایشگر اولد و پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز Promotion است. در واقع کلید طلایی مدل‌های آیپد پرو در قابلیت Promotion است که گویا اپل قصد ندارد برای سال آینده، آیپد ایر را به آن مجهز کند و به‌همین ترتیب انتظار خاصی برای ارتقا نمایشگر آیپد ایر در سال 2025 نداریم.

سایر قابلیت‌ها

اپل پشتیبانی از وای‌فای 7 را به آخرین مدل‌های آیفون آورده و بنابراین می‌توانیم شاهد ارتقا محصولات بیشتری به آخرین پروتکل وای‌فای باشیم.

2025 iPad Air

وای‌فای 7 با سرعت بالاتر و تاخیر کمتر، می‌تواند تجربه فعالیت‌هایی مانند گیمینگ را متحول کند. البته اگر آیپد ایر جدید به وای‌فای 7 مجهز نشود، همچنان می‌توانیم مطمئن باشیم که حداقل از وای‌فای 6E استفاده خواهد کرد.

مجیک کیبورد

اپل نسخه جدیدی از مجیک کیبورد را برای آیپد ایر طراحی می‌کند و قرار است در همان بازه زمانی معرفی نسل بعدی آیپد ایر، عرضه شود. این کیبورد رویه‌ای آلومینیومی مانند مجیک کیبورد آیپد پرو نخواهد داشت، اما می‌تواند همان ردیف کلیدهای کاربردی را داشته باشد.

2025 iPad Air

اوایل سال آینده نیز زمانی است که افشاگرانی مانند مارک گورمن معتقدند آیپد ایر جدید معرفی خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
(0) لایک
نظرت چیه؟
ارسال نظر
user-avatarعلیرضا رحیمی

مطالب مشابه

نظرات
comment