محصولاتی که اپل در رویداد ماه اکتبر ۲۰۲۴ از آنها رونمایی می‌کند

۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸:۵۷
لایک ( 0)
نمایش (41 بار)
user-avatarعلیرضا رحیمی
Image Alt

انتظار می‌رود که اپل رویداد دیگری در ماه اکتبر امسال برای معرفی مک‌ها و آیپدهای جدید برگزار کند. اگر این مراسم برگزار شود، چهارمین باری خواهد بود که اپل در پنج سال گذشته یک ایونت در ماه اکتبر برگزار می‌کند. اگر به‌خاطر داشته باشید سال گذشته، اپل در روز دوشنبه ۳۰ اکتبر یک کنفرانس مجازی برگزار کرد و در آن مک‌بوک پرو و آی‌مک‌های جدید با چیپ‌های سری M3 را معرفی کرد.

طبق اطلاعاتی که مارک گورمن از بلومبرگ در اوایل ماه جاری منتشر کرده، اپل قصد دارد در رویداد اکتبر خود آیپدهای جدید از جمله یک آیپد مینی به‌روزرسانی‌شده و اولین مک‌ها با چیپ‌های سری M4 را معرفی کند.

گورمن اشاره کرده: "آیپدهای جدیدی از جمله یک نسخه ارتقاءیافته از آیپد مینی در دست ساخت هستند. این محصولات برای رویداد اکتبر اپل در کنار مک‌های M4 در صف تولید قرار دارند."

تا کنون اپل هنوز رویداد اکتبر امسال را به‌طور رسمی اعلام نکرده و این اطلاعات همچنان در حد شایعه است.

محصولات مورد انتظار

مک‌بوک پرو

مک بوک پرو

اپل قصد دارد مدل‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو با چیپ‌های M4، M4 Pro و M4 Max را در هفته‌های آینده معرفی کند. هیچ تغییر طراحی در لپ‌تاپ‌ها برای امسال گزارش نشده و بهبودهایی مانند نمایشگر OLED و طراحی نازک‌تر تا سال ۲۰۲۶ انتظار نمی‌رود. آخرین بار، اپل طراحی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را در سال ۲۰۲۱ تغییر داد و مدل‌های جدید با چیپ‌های M3 در اکتبر سال گذشته عرضه شدند.

آی‌مک

آی مک

اپل همچنین قصد دارد آی‌مک را با چیپ M4 در هفته‌های آینده به‌روزرسانی کند. هیچ تغییر طراحی برای این کامپیوتر رومیزی پیش‌بینی نشده است. یک سوال مهم این است که آیا لوازم جانبی آی‌مک شامل Magic Keyboard، Magic Mouse و Magic Trackpad بالاخره امسال از درگاه Lightning به USB-C تغییر خواهند کرد؟

مک مینی

مک مینی

گورمن انتظار دارد که مک مینی نیز با چیپ‌های M4 و M4 Pro به‌روزرسانی شود و گفته شده که طراحی آن به طرز چشم‌گیری کوچک‌تر خواهد شد و تقریباً به اندازه‌ی Apple TV خواهد رسید. مک مینی جدید احتمالاً بدون پورت‌های USB-A خواهد بود و به جای آن دارای پنج پورت USB-C، از جمله دو پورت در جلوی دستگاه خواهد بود. این اولین تغییر اساسی طراحی مک مینی از سال ۲۰۱۰ است.

آیپد مینی

آیپد مینی

همچنین انتظار می‌رود که نسل هفتم آیپد مینی در این رویداد رونمایی شود. ویژگی‌های شایعه شده برای آیپد مینی جدید شامل یک چیپ سریع‌تر، دوربین‌های جلویی و پشتی بهبودیافته، رفع مشکل "jelly scrolling" در حالت عمودی، پشتیبانی از Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3 و گزینه‌های رنگی جدید است.

بر اساس گزارش‌های پیشین، تحلیلگر زنجیره تأمین اپل، مینگ-چی کو نیز گفته که آیپد مینی جدید در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ وارد تولید انبوه می‌شود و چندین منبع معتبر درباره عرضه این دستگاه در اواخر امسال اتفاق نظر دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
(0) لایک
نظرت چیه؟
ارسال نظر
user-avatarعلیرضا رحیمی

مطالب مشابه

نظرات
comment