قابلیت Circle to Search از انحصار سامسونگ و گوگل خارج می‌شود

۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵:۰۲
لایک ( 0)
نمایش (22 بار)
user-avatarعلیرضا رحیمی
Image Alt

Honor تأیید کرده است که حالت "Circle to Search" به زودی برای دو تا از محبوب‌ترین گوشی‌هایش، یعنی Honor Magic V3 و Honor 200 Pro، منتشر خواهد شد. این نشان‌دهنده پایان انحصار این ویژگی برای گوشی‌های سامسونگ و گوگل پیکسل است.

circle to search

این ابزار هوش مصنوعی گوگل که به کاربران اجازه می‌دهد با کشیدن یک دایره، نوشتن یا ضربه زدن بر روی صفحه، هر چیزی را که بر روی صفحه گوشی خود می‌بینند جستجو کنند، در ماه ژانویه روی سری Galaxy S24 سامسونگ معرفی شد و سپس در ماه فوریه به گوگل پیکسل 8 راه یافت. گوگل سپس در آگوست این ویژگی را به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ و Galaxy اضافه کرد.

حالت "circle to search" هم‌اکنون روی Honor Magic V3 قابل استفاده است، اما کاربران Honor 200 Pro باید تا "اواخر سال" منتظر بمانند. اخیراً خبری منتشر شده که نشان می‌دهد این ویژگی ممکن است به زودی برای Tecno Phantom V Fold 2 نیز در دسترس قرار گیرد، بنابراین انتظار می‌رود که دستگاه‌های پرچمدار از برندهای مختلف مانند OnePlus، Xiaomi و Motorola نیز به زودی از این ابزار جستجوی نوآورانه گوگل بهره‌مند شوند.

برای آنر، این می تواند یک اتفاق بزرگ باشد. گوشی‌های Honor جزو بهترین گوشی‌هایی هستند که می‌توان در بریتانیا و اروپا خرید، اما با وجود سخت‌افزار پیشرفته‌شان، دستگاه‌های پرچمدار این شرکت در بخش نرم‌افزار به نظر می‌رسد که از رقبای پرچمدار اندروید عقب مانده‌اند.

این موضوع به این معنا نیست که رابط کاربری آنر ضعیف است؛ حالت‌های هوش مصنوعی دوربین این شرکت یکی از جالب‌ترین‌ها در بازار هستند و ویژگی Magic Portal آن نیز به همین اندازه چشمگیر است. اما سیستم‌عامل Magic OS Honor قطعاً نسبت به رابط کاربری اندروید خام که در بهترین گوشی‌های پیکسل وجود دارد، کمی عجیب‌تر به نظر می‌رسد.

اضافه شدن "Circle to Search" به Magic OS حس راحتی بیشتری به گوشی‌های Honor می‌دهد و با توجه به اینکه ابزار Magic Capsule این شرکت هم شبیه به داینامیک آیلند اپل است، دستگاه‌هایی مانند Honor Magic V3 حالا ترکیبی قدرتمند از ویژگی‌های اندروید و iOS را ارائه می‌دهند.

از سوی دیگر، این قابلیت جدید "Circle to Search" گوگل را یک قدم به هدفش نزدیک‌تر می‌کند که افزودن این ویژگی به ۲۰۰ میلیون گوشی تا پایان سال ۲۰۲۴ است. آیا نوبت آیفون‌ها هم می‌رسد؟ شاید یه زمانی!

مقاله رو دوست داشتی؟
(0) لایک
نظرت چیه؟
ارسال نظر
user-avatarعلیرضا رحیمی

مطالب مشابه

نظرات
comment