بهترین بازی های نسل هشتم | از رد دد ردمپشن 2 تا لست آف آس 2

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲:۳۳
لایک ( 0)
نمایش (87 بار)
user-avatarعلیرضا رحیمی
Image Alt

مسابقه در محیط جنگلی در Forza Horizon 4

۱۳- بازی Forza Horizon 4

  • سازنده و ناشر: پلی‌گراند گیمز / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: ریسینگ
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان

بدون شک سری محبوب فورزا هورایزن را می‌توان یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های ریسینگ سال‌های اخیر قلمداد کرد. مجموعه فورزا هورایزن ساخته استودیو پلی‌گراوند گیمز که بیشتر تمرکز روی رانندگی آرکید دارد، چند سالی است که به‌عنوان مجموعه فرعی فورزا موتور اسپرت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، اما بازی Forza Horizon 4 را دیگر باید نه شاید یک نسخه فرعی، بلکه یک نسخه اصلی و مستقل قلمداد کنیم که با محتوای بسیار زیاد و ارزشمند در اختیار کاربران پلتفرم ایکس باکس وان و کامپیوتر قرار گرفته است.

در این نسخه برای اولین‌بار شاهد حضور سیستم آب‌وهوایی پویا شامل هر چهار فصل سال هستیم که هرکدام تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهند. در بخشی از بازی شما در حال رانندگی در هوای بارانی بهاری هستید و در بخشی دیگر، فصل زمستان را پیش‌روی خود دارید که از آسمان برف می‌بارد و جاده‌ها به‌شدت لغزنده‌ هستند. نسخه چهارم مجموعه فورزا هورایزن را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های سبک رانندگی آرکید منتشر شده در دهه اخیر قلمداد کرد که تجربه آن به تمامی بازیکنان پیشنهاد می‌شود.


کریتوس و آترئوس مشغول سفر با کشتی در بازی God of War

۱۴- بازی God of War

  • سازنده و ناشر: سانتا مونیکا / سونی
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ویندوز

رتبه بعدی بهترین بازی های نسل هشتم متعلق به اثر انحصاری کنسول پلی استیشن 4 یعنی God of War است؛ اثری که سانتا مونیکا آن را ساخته و تجربه‌ای لایق محبوبیت و نام کریتوس به‌حساب می‌آید. گاد آو وار در حالی آغاز می‌شود که کریتوس پس از سلاخی خدایان یونانی و بلا‌هایی که سر آن‌ها آورده، این بار به نبرد با خدایان و هیولا‌های نورس می‌رود؛ با این تفاوت که برخلاف گذشته تنها نیست و آترئوس، پسرش هم او را در این ماجراجویی که البته هدفی خاص هم دارد، همراهی می‌کند.

برخلاف نسخه‌های قدیمی‌تر، دوربین بازی در گاد آو وار جدید دست‌خوش تغییراتی شده و نتیجه آن این است که مبارزات بازی با حفظ خشونت ذاتی این مجموعه، طبیعی‌تر و واقعی‌تر از همیشه احساس می‌شوند و کریتوس با استفاده از تبرش بلا‌های بدی سر دشمنان می‌آورد! در این راه البته آترئوس هم نقشی به مراتب پررنگ‌تر از یک همراه ساده دارد و می‌توانید روی کمکش در نبرد‌ها کاملا حساب باز کنید. چیزی که نبرد‌های بازی و کلا ماجراجویی‌تان در بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند، گرافیک زیبای بازی است و سانتا مونیکا در خلق یکی از بازی های گرافیکی پلی استیشن 4 واقعا موفق عمل کرده است.


شخصیت Zagreus در بازی Hades

۱۵- بازی Hades

  • سازنده و ناشر: سوپر جاینت گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: روگ‌لایک، اکشن نقش‌آفرینی
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

یکی دیگر از شاخص‌ترین بازی‌های سختی که تاکنون عرضه شده بدون شک بازی هیدس ساخته استودیو سوپر جاینت گیمز است که در سال ۲۰۲۰ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. اثری روگ‌لایک که در جریان آن بازیکنان در قالب شخصیتی‌ به‌نام زگرئوس قرار می‌گیرند که پس از خسته شدن از زندگی در آندرورلد برخلاف مخالفت پدرش هیدس، تصمیم می‌گیرد به کوه المپ سفر کند. در جریان این سفر، او با شخصیت‌های مختلف آشنا می‌شود و تجربه‌های متفاوتی را در مقابل خود می‌بیند. نکته بارز Hades روگ‌لایک بودن آن است و هر بار مرگ در آن به‌معنی آغاز دوباره بازی است.

بازی تا حد زیادی مهارت‌محور است و درکنار جمع‌آوری سلاح‌ها و آیتم‌های مختلف، این شما هستید که باید بتوانید از عهده شکست دادن دشمنان بربیایید و همزمان نوار سلامت خود را هم تا حد امکان حفظ کنید. درکنار گیم‌پلی، هیدس یکی از بهترین جلوه‌های بصری دوبعدی را در بین بازی‌های چند سال اخیر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا بدون هیچ تردیدی به یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی و در عین حال سخت‌ترین آن‌ها تبدیل شود.


آمادگی مبارز Hollw Knight برای مبارزه

۱۶- بازی Hollow Knight

  • سازنده و ناشر: تیم چری
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی، مترویدوانیا
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

Hollow Knight اثری مترویدوانیا از یک تیم سه‌نفره استرالیایی است که در جریان آن یک شوالیه با ورود به پادشاهی قدیمی حشرات، متوجه می‌شود نفرینی قدیمی گریبان‌گیر شهر شده است و حال او باید برای کشف دلیل این اتفاق وارد ماجراجویی‌های مختلفی شود. سازندگان برای روایت داستانی هالو نایت از سری سولز الهام گرفته‌اند و موفق شده‌اند تا شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای را در اثر خود قرار دهند. داستان‌سرایی این بازی به زیبایی هرچه تمام‌تر مواردی همچون اسطوره‌های باستانی و عشق و نفرت را در خود جای داده است و یکی از اثرگذارترین لحظات بازی‌های ویدیویی را در سال‌های اخیر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. شما در طول بازی می‌توانید با پیدا کردن سنگ‌هایی به‌نام Charm و تکه‌هایی باستانی توانایی‌ها و سلاح‌های خود را ارتقا دهید. همچنین می‌توانید با کشتن دشمنان و جمع‌آوری پول درون بازی، به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کرده و آیتم‌های مورد نظر خود را خریداری کنید.

حشرات هر منطقه منحصربه‌فرد هستند و در هر بخش شما را با چالشی جدید روبه‌رو می‌کنند. در طول مراحل آیتم‌های مختلفی مخفی شده‌اند که ممکن است اوایل بازی به علت نداشتن برخی توانایی‌های خاص همانند چسبیدن به دیوار یا پرش دوگانه نتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. سازندگان از همین‌طریق با پیشرفت در بازی و به‌دست آوردن مهارت‌های جدید شما را تشویق می‌کنند به بخش‌های مراحل قبلی هم سر بزنید و باری دیگر آن‌ها را تجربه کنید. درکنار گرافیک چشم‌نواز، سازندگان به‌خوبی قوانین فیزیک را در بازی خود پیاده کرده‌اند که باعث لذت‌بخش‌تر شدن هالو نایت شده است.


بازی اینساید

۱۷- بازی Inside

  • سازنده و ناشر: پلی‌دد
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: پازل پلتفرمر
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

در رتبه بعدی بهترین بازی های نسل هشتم، یک تجربه مستقل دیگر قرار گرفته که چیزی نیست جز Inside. استودیو پلی‌دد با Limbo انتظارات بازیکنان را از خودش واقعا بالا برد و بعد با Inside ثابت کرد که کارش را واقعا بلد است. اینساید بازیکنان را به دنیایی تاریک و عجیب می‌برد؛ پادآرمان‌شهری که ترس و وحشتی دائمی بر آن سایه انداخته و پسرکی که در بازی کنترلش می‌کنیم، با یک اشتباه کوچک جانش را به شکلی فجیع از دست می‌دهد. این وسط وظیفه شما است تا با حل پازل‌های اکثرا محیطی بازی و استفاده از مکانیک‌هایی مثل پرش، شنا کردن، دویدن و بالا رفتن از موانع وی را تا رسیدن به پایان بازی هدایت کنید.

گیم‌پلی بازی هم به اندازه کافی چالش‌برانگیز است و هم وادارمان می‌کند تا خلاقیت سازندگانش را در طراحی پازل‌ها تحسین کنیم. البته درکنار گیم‌پلی خوب، Inside همچنین داستان عمیقی برای روایت کردن دارد. داستانی که اصلا و ابدا به شکل مستقیم روایت نمی‌شود و برای همین هم پس از انتشار بازی، افراد زیادی مدت‌ها مشغول بحث راجع به داستان آن و تئوری‌پردازی در موردش بودند. در صورتی که قصد تجربه اینساید را داشتید، در نظر داشته باشید که بازی دو پایان متفاوت دارد و سعی کنید برای درک بهتر آن، پایان دیگر را هم حتما تجربه کنید.


ماریو سوار ماشین کارتینگ در بازی Mario Kart 8 Deluxe نینتندو سوییچ

۱۸- بازی Mario Kart 8 Deluxe

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: کارت ریسینگ
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

ماریو کارت ۸ دیلاکس نسخه بهبود یافته اثری ریسینگ است که پیش از این تنها دارندگان کنسول Wii U می‌توانستند آن را تجربه کنند و حالا به‌همراه تمامی بسته‌های الحاقی و حالت‌های بازی جدید در اختیار صاحبان کنسول نینتندو سوییچ قرار گرفته است. سازندگان در این نسخه ویژگی‌های هدایت و گاز خودکار را قرار داده‌اند تا مخاطبان کم‌ سن‌وسال هم بتوانند از تجربه Mario Kart 8 Deluxe به‌طور کامل لذت ببرند.

در طول مسیر مسابقه بازی جعبه‌های مختلفی را پیش‌روی‌تان قرار می‌دهد که با رد شدن از روی آن‌ها، توانایی‌های منحصربه‌فرد و ویژه‌ای را به‌دست می‌آورید. درواقع استفاده به‌موقع از این آیتم‌ها است که تا ثانیه‌های آخر مسابقه، برنده یا بازنده را مشخص می‌کند. درکنار بخش تک‌نفره، قابلیت‌های چندنفره آفلاین و آنلاین این بازی قرار دارد که بدنه اصلی آن را تشکیل می‌دهد و به‌واسطه آن بازیکنان می‌توانند با دوستان خود این بازی را تجربه و از آن لذت ببرند.


کاراکتر اسنیک در بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain اثر کوجیما

۱۹- بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  • سازنده و ناشر: کونامی
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن ماجرایی مخفی‌کاری
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4

هرچند همکاری طولانی‌مدت هیدئو کوجیما و شرکت کونامی پایان خوشی نداشت و با حاشیه‌های زیادی به پایان رسید، ولی آخرین ساخته منتشر‌شده کوجیما در کونامی یعنی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اثری است که خاطرات خیلی خوبی در ذهن علاقه‌مندانش ثبت کرده است. هرچند خودِ بازی هم حاشیه‌هایی داشت و برای مثال اخباری از حذف شدن بخش‌هایی از آن منتشر شد، ولی آنچه که اهمیت دارد این است که تجربه نهایی بازی شدیدا لذت‌بخش و پکیجی کامل است.

The Phantom Pain مثل نسخه‌های قدیمی‌تر این سری، داستانی شدیدا مرموز با ارجاعات و نقد‌هایی به اتفاقات دنیای واقعی دارد و مخصوصا اگر از افرادی باشید که با دقت زیادی حوصله گشتن محیط‌های بازی را دارند، بیشتر هم از این ارجاعات ارزشمند مطلع خواهید شد. جدا از این، همان‌طور که از یک متال گیر هم انتظار می‌رود گیم‌پلی مخفی‌کاری بازی واقعا در اوج است؛ آنقدری که برای انجام خیلی از کار‌ها روش‌های بسیار متنوعی دارد و بازی این آزادی‌عمل را به‌تان می‌دهد تا هرطور که دلتان می‌خواهد مأموریت را پیش ببرید. اگر همیشه طرفدار متال گیر بودید، The Phantom Pain اثری است که نباید آن را از دست بدهید.


تصاویری از محیط بازی Microsoft Flight Simulator

۲۰- Microsoft Flight Simulator

  • سازنده و ناشر: اسوبو / مایکروسافت ایکس باکس گیمز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • پلتفرم: ویندوز

اگر از علاقه‌مندان پرواز در آسمان هستید، احتمالا نام مجموعه Flight Simulator به‌گوش‌تان خورده است. آخرین نسخه از مجموعه فلایت سیمولیتر به نسخه ۲۰۰۶ آن بازمی‌گشت که با نام Microsoft Flight Simulator X در اختیار بازیکنان قرار گرفته بود. مایکروسافت پس از گذشت چهارده سال نسخه جدید مجموعه را برای کاربران پلتفرم کامپیوتر منتشر کرد تا بازیکنان بتوانند باری دیگر در سرتاسر دنیا به گشت‌وگذار بپردازند. این بازی درواقع یک شبیه‌ساز پرواز است که بازیکنان را در قالب خلبان انواع و اقسام هواپیما و وسایل نقلیه پرنده قرار می‌دهد.

شبیه‌سازی که با ارائه المان‌های مختلف در گیم‌پلی خود، تجربه‌ای نزدیک به واقعیت در جای‌جای کره زمین را پیش‌روی مخاطبان خود قرار می‌دهد. در طول پرواز همیشه یک هوش مصنوعی با نام ATC درکنار شما حضور دارد که به شما یاری می‌رساند. بازی چالش‌های متعددی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیا اشاره کرد. درمجموع بازی Microsoft Flight Simulator اثری شایسته برای علاقه‌مندان به پرواز است که در نسل هشتم با استقبال عالی از جانب منتقدین روبه‌رو شد.


مبارزه دو هیولا در بازی Monster Hunter World

۲۱- بازی Monster Hunter: World

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن، نقش‌آفرینی
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4

اگر دلتان مبارزه با هیولا‌هایی عظیم‌الجثه با انواع و اقسام سلاح و تجهیزات را می‌خواهد، Monster Hunter: World یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌توانید روی پلتفرم محبوب خودتان تجربه کنید. کپکام در نسل هشتم، با انتشار چند بازی موفق دوباره به روز‌های اوج خودش نزدیک شد و یکی از این بازی‌ها بدون شک Monster Hunter: World و بسته الحاقی Iceborne آن است که تجربه سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

در Monster Hunter: World، می‌توانید شخصیت دلخواه خودتان را با ابزار‌هایی که دارید بسازید و در قالب یک تجربه اکشن و نقش آفرینی، با کشتن هیولا‌های مختلف به مرور وی را ارتقا دهید و به شخصیتی که کاملا مناسب سبک بازی شما است تبدیل کنید. علاوه‌بر این، بازی حتی امکان این را فراهم می‌کند تا با سایر بازیکنان به نبرد هیولا‌ها بروید. بسته الحاقی Iceborne هم محیط‌های برفی و به‌اقتضای آن هیولا‌ها و تجهیزات جدیدی به بازی اضافه می‌کند که محتوای واقعا ارزشمندی است.


تلاش برای بازگشت به خانه در بازی Ori and the Will of the Wisps

۲۲- بازی Ori and the Will of the Wisps

  • سازنده و ناشر: مون استودیوز / ایکس باکس گیمز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر ماجرایی
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

Ori and the Will of the Wisps از آن دسته بازی‌هایی است بیشتر از آن‌که بتوانیم آن را یک بازی بنامیم، باید از آن به‌عنوان یک اثر هنری لذت‌بخش یاد کنیم. داستان بازی دقیقا پس از اتمام نسخه اول آغاز می‌شود، جایی‌که اُوی پس از مرگ نیوا حالا باید درکنار خانواده جدید خود، زندگی جدیدی را شروع کند. در این بین، اُری تصمیم می‌گیرد تا مهارت‌های «کو» جغدی کوچک را برای پرواز کردن هم پرورش دهد.

داستان اصلی بازی از جایی شروع می‌شود که کو پس از یک پرواز ناموفق دچار حادثه شده و این دو دوست از یکدیگر جدا می‌شوند. بازی داستان سر راستی را به‌مخاطب ارائه می‌دهد و هیچوقت تلاش نمی‌کند بیش از حد پیچیده شود. درکنار داستان سرگرم‌کننده، شخصیت‌پردازی حساب شده کاراکترها هم به‌نوبه خود به لذت‌بخش‌تر شدن تجربه این بازی کمک شایانی کرده‌ است. بدون شک Ori and the Will of the Wisps یکی از زیباترین و لذت‌بخش‌ترین بازی‌های منتشر شده در نسل هشتم است که تجربه آن را به شما توصیه می‌کنیم.


کاراکتر بازی Overwatch، ساخته استودیوی بلیزارد

۲۳- بازی Overwatch

  • سازنده و ناشر: بلیزارد
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

بدون شک یکی از بهترین بازی‌های چندنفره‌ای که در سال‌های اخیر در اختیار بازیکنان قرار گرفته است، اورواچ ساخته استودیو بلیزارد بوده است که در زمان خود مخاطبان بسیاری را گرد هم آورده بود. اثری شوتر اول‌شخص آنلاین است که بازیکنان در جریان آن می‌توانند با انتخاب شخصیت‌ محبوب خود از میان قهرمانان و ضدقهرمانان، با یکدیگر وارد مبارزه شوند و برای پیروزی تیم خود تلاش کنند.

بازی در زمان خود بیش از ۳۰ شخصیت مختلف در سه کلاس Damage ،Tank و Support را در خود جای داده بود که هرکدام از شخصیت‌ها حملات و توانایی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار داشتند. بازی از لحاظ گیم‌پلی و بالانس بودن توانایی قهرمان‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود که همین موضوع باعث شده بود نسبت به رقبا مخاطبان بیشتری را جذب خود کند. همان‌طور که می‌دانید سال ۲۰۲۳، بلیزارد نسخه دوم اورواچ را در اختیار مخاطبان قرار داد و به‌نوعی این بازی را جایگزین نسخه اول کرد. اورواچ 2 حالت‌های جدیدی را در جریان گیم‌پلی خود جای داده‌است و حالا تعداد بازیکنان هر گروه از ۶ به پنج نفر کاهش پیدا کرده است.


شخصیت اصلی بازی Persona 5 Royal/پرسونا 5 رویال در حال نگه داشتن ماسک خود جلوی بک گراند قرمز

۲۴- بازی Persona 5 Royal

  • سازنده و ناشر: آتلوس
  • سال انتشار: ۲۰۲۰ (جهانی)
  • سبک: نقش آفرینی
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

بدون شک یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم، چیزی نیست جز پرسونا ۵، ساخته شرکت Atlus. بازی که شاید باب میل هر سلیقه‌ای نباشد، ولی این چیزی از کیفیت و ارزش بالایش کم نمی‌کند. پرسونا ۵ به‌لطف شخصیت‌پردازی عالی و همینطور گیم‌پلی طولانی و شدیدا سرگرم‌کننده خود، مورد استقبال عالی قرار گرفت و خب نسخه رویال، ضمن حفظ تمام این ویژگی‌ها یک سری موارد جدید هم به بازی اضافه می‌کند و به بیان دیگر، اثری را که در وضعیت عادی هم عالی است،‌ بهتر می‌کند.

در نسخه رویال، شاهد یک آرک داستانی جدید هستیم که چیزی حدود ۲۰ ساعت به گیم‌پلی پرسونا ۵ اضافه می‌کند؛ جدا از این یکسری مکانیک‌های گیم‌پلی جدید، چند شخصیتی که در نسخه اصلی حضور نداشتند و بهبود‌های دیگری هم در بازی اعمال شده تا حتی آن‌هایی که پرسونا ۵ را بازی کردند هم بتوانند ساعت‌های بیش‌تری با نسخه رویال سرگرم شوند. اگر به‌دنبال یک بازی نقش آفرینی با حال و هوای شرقی هستید که چیزی بالایی ۱۰۰ ساعت گیم‌پلی واقعا مفرح و سرگرم‌کننده در اختیارتان بگذارد.


شخصیت های بازی red dead redemption 2

۲۵- بازی Red Dead Redemption 2

  • سازنده و ناشر: راک‌استار
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن جهان‌باز
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4

Red Dead Redemption 2 آخرین بازی راک‌استارگیمز است که اغراق نیست اگر بگوییم تعریف‌های جدیدی از یک بازی جهان‌باز ارائه و استاندارد‌هایی ثبت کرد که بدون شک تاثیر آن را در انتشار آثار بعد از آن مشاهده کرده‌ایم. رد دد ۲، از نظر داستانی یک پیش درآمد برای نسخه قبلی بازی است که شخصیت اصلی آن آرتور مورگان، یکی از اعضای گروه داچ است. بازی در منطقه‌ای برفی و در حالی آغاز می‌شود که گروه داچ پس از یک سرقت، تحت تعقیب قرار گرفته و در حال فرار هستند. تعاملات بازیکن با سایر اعضای گروه، کاراکتر‌هایی با شخصیت‌پردازی عالی که تا پایان بازی با آن‌ها آشنا می‌شویم و کیفیت بسیار بالای روایت داستان، باعث شده‌اند تا رد دد ۲ یک تجربه وسترن عمیق و پرجزییات باشد.

جدا از کیفیت خوب داستان و مراحل، راک‌استار در این بازی دوباره قدرت خودش در خلق جهانی فوق‌العاده را هم به‌تصویر می‌کشد؛ جهانی که با وجود وسعت بالا، آنقدر پرجزییات است که در جریان سفرتان به قسمت‌های مختلف نقشه اتفاقات غیرقابل‌انتظاری را ببینید و تجربه کنید؛ از مردی که ماری نیشش زده گرفته تا افراد دیگری که در ظاهر نیازمند کمک هستند ولی در عمل، این رفتارشان یک تله برای آرتور مورگان است! همچنین رد دد ۲ از حیث واقع‌گرایی هم در سطح بسیار بالایی است؛ واکنش و انیمیشن‌های دشمنان به برخورد گلوله یا موارد دیگر، در سطح بسیار بالایی هستند.


ریمیک بازی Resident Evil 2

۲۶- بازی Resident Evil 2 Remake

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن ترسناک
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

وقتی صحبت از مجموعه رزیدنت ایول می‌شود، همیشه نسخه دوم آن در بین بهترین‌ها قرار دارد. به همین دلیل تصمیم کپکام برای بازسازی این اثر اتفاق مهمی بود که خوشبختانه درنهایت هم منجر به یک بازسازی خوب شد. سازندگان بازی، با تغییراتی در ساختار نسخه اصلی، از دوربین ثابت بازی فاصله گرفته و به سراغ دوربین روی‌شانه رفتند. اما با وجود این تغییر، خیلی از جنبه‌های دیگر بازی از وقایع داستانی آن، محیط‌های خاطره‌انگیزش و حتی دشمنان بازی به‌خوبی بازسازی شدند تا تجربه نهایی، هم اثری وفادار به نسخه اصلی باشد و هم اثری که در مقطع فعلی بازی‌های ویدیویی، بازی کردنش چه برای طرفداران قدیمی و چه آن‌هایی که نسخه اصلی را بازی نکرده‌اند، دوست‌داشتنی باشد. کپکام همچنین در خلق این بازی، از موتور RE Engine استفاده کرده که نتیجه آن، جلوه‌های بصری واقعا چشم‌نوازی است.

در بازی ریمیک رزیدنت ایول ۲ که قطعا یکی از بهترین بازی های ترسناک نسل هشتم است، بازیکنان امکان هدایت شخصیت‌های لیان کندی و کلیر ردفیلد را در اختیار دارند که هرکدام برای انگیزه‌ای خاص، پا به راکون سیتی می‌گذارند. ولی در این شهر وضعیت آنطور که فکر می‌کنند نیست و زامبی‌هایی که همه‌جا پخش شده‌اند، فضایی کابوس‌وار خلق کرده‌اند. قضیه زمانی بدتر می‌شود که بدانیم جدا از زامبی‌ها تهدید‌های وحشتناک دیگری هم انتظارمان را می‌کشند. اگر به‌دنبال تجربه‌ای با حال و هوای رزیدنت ایول‌های کلاسیک هستید که ترکیب خوبی از حل معما و اکشن در اختیارتان بگذارید، در حال حاضر نسخه بهتری از ریمیک رزیدنت ایول ۲ پیدا نخواهید کرد.


واللپیپر بازی Sekiro Shadows Die Twice

۲۷- بازی Sekiro: Shadows Die Twice

  • سازنده و ناشر: فرام‌سافتور / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4

Sekiro Shadows Die Twice ساخته استودیو فرام‌سافتور که ترکیب ایده‌آلی از ایده‌های نو با تجربیات گذشته این استودیو در سری سولز به‌حساب می‌آید و نتیجه کار، یک بازی سخت و در عین حال لذت‌بخش است. در سکیرو، بازیکنان در نقش یک شینوبی قرار می‌گیرند که در همان ابتدای بازی و در حال محافظت از ارباب خود، توسط یک سامورایی مورد حمله قرار می‌گیرد و در این نبرد حتی دستش هم قطع می‌شود. پس از آن، شخصیت بازی که ولف نام دارد، نجات پیدا کرده و حتی صاحب یک دست مصنوعی با امکان جالب هم می‌شود تا با استفاده از مهارت‌هایش، برای پیدا کردن اربابش تلاش کند.

فرام‌سافتور در سکیرو، جدا از اینکه آن تجربه چالش‌برانگیز همیشگی بازی‌هایش را ارائه می‌دهد، حال و هوای منحصربه‌فردی را هم خلق کرده است. از یک طرف، طراحی دنیای بازی و فضای منحصر‌به‌فرد ژاپن با شکوفه‌های گیلاس و معماری خاصش، کاملا متمایز از چیزی است که در سری سولز یا بلادبورن دیدیم. از طرف دیگر، مبارزات بازی با استفاده از کاتانا و همینطور قابلیت‌های ویژه ولف به‌لطف دست مکانیکی، جذابیت خاص خود را دارند. سکیرو همچنین تعدادی باس با طراحی بسیار خوب هم دارد که تا مدت‌ها، مبارزه با آن‌ها از ذهن‌تان پاک نخواهد شد.


استراحت شوالیه کنار آتش در بازی Shovel Knight

۲۸- بازی Shovel Knight

  • سازنده و ناشر: یات کلاب
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن پلتفرمر
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

یکی دیگر بهترین بازی‌هایی که در نسل هشتم منتشر شد، Shovel Knight ساخته تحسین‌شده استودیو Yacht Club است. این بازی، داستان شوالیه‌ای را تعریف می‌کند که با وجود داشتن زره بسیار محکم و درست‌حسابی، از یک بیل به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند و سازندگانش با ترکیب این شخصیت دوست‌داشتنی با گرافیک ۸ بیتی ولی پرجزییات از حیث هنری و همینطور موسیقی‌های با‌کیفیت، یک تجربه شدیدا سرگرم‌کننده و مفرح را خلق کرده‌اند.

بدون شک، اصلی‌ترین عامل جذابیت Shovel Knight که آن را به یکی از بهترین بازی‌های اکشن پلترفرمر نسل هشتم تبدیل می‌کند، گیم‌پلی جالب بازی است. مثل خیلی از بازی‌های قدیمی و دوست‌داشتنی این سبک، باید با شخصیت بامزه بازی از سکو‌ها و موانع مختلفی عبور کنید، با بیل خودتان سنگ‌ها و زمین را برای جمع‌آوری امتیاز بکَنید و از همه مهم‌تر، با دشمنانی که در سر راه‌تان قرار می‌گیرند، ازطریق پریدن روی سرشان یا ضربه زدن با بیل مبارزه کنید. این وسط جدا از این دشمنان اصلی، یک سری موجودات باس‌مانند هم انتظارتان را می‌کشند که مبارزه با آن‌ها هم هیجان خاص خودش را دارد. راستی تا یادم نرفته، به این نکته هم اشاره کنیم که در پسِ این ظاهر ساده و تجربه‌ای که بیشتر گیم‌پلی‌محور به‌نظر می‌رسد، Shovel Knight داستان جالبی هم برای روایت دارد که قطعا از آن ناامید نخواهید شد.


بازی Sonic Mania

۲۹- بازی Sonic Mania Plus

  • سازنده و ناشر: پاگودا وِست / سگا
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن پلتفرمر
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

Sonic Mania Plus را می‌توان تجلی بازی‌های قدیمی و کلاسیک دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی نامید که در آن زمان بازیکنان با کنترل شخصیت دوست‌داشتنی سونیک با سرعت مسیر پیش‌روی خود را طی کرده و همزمان به جمع‌آوری حلقه‌های طلایی معروف مجموعه می‌پرداختند. این بازی دقیقا حال و هوای نسخه‌های قدیمی این مجموعه را در خود جای داده است؛ از گرافیک پیکسلی و گیم‌پلی گرفته تا موسیقی و صداگذاری شخصیت‌ها همگی باری دیگر درکنار هم جمع شده‌اند تا اثری را خلق کنند که بعضا نفس‌تان را حبس کند. همانند بازی‌های همیشگی سونیک، درصورتی که در طول مسیر حلقه‌های مختلف را جمع‌آوری کرده‌ باشید، از باختن در مقابل ضربه خوردن از دشمنان مصون هستید و حتی با جمع کردن ۱۰۰ حلقه پشت سر هم بازی به‌عنوان جایزه یک جان اضافی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. در بخش موسیقی سازندگان این‌بار هم سنگ تمام گذاشته‌اند و قطعه‌های دلنشین و خاطره‌انگیز مجموعه را درکنار موسیقی‌های جدید با تم‌های عربی و نیمه‌وسترن دراختیار بازیکنان قرار داده‌اند که شنیدن آن‌ها به لذت تجربه بازی افزوده می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جدید گیم‌پلی می‌توان به توانایی Drop dash اشاره کرد که به‌وسیله آن سونیک پس از فرود آمدن روی زمین بلافاصله به قالب توپ‌مانندش می‌رود و می‌تواند با سرعت مسیر خود را طی کند که بعضا می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. گیم‌پلی بازی بسیار دشوار است و سازندگان در جای‌جای مراحل تیغه‌ها و پرت‌گاه‌هایی را پیش‌روی شما قرار داده‌اند تا طعم شکست را بارها بچشید. در این بازی همانند همیشه دشمن اصلی شما دکتر اگمن است و علاوه‌بر آن در هر مرحله شاهد باس‌فایت‌های بسیار جذابی هستیم که درواقع هرکدام یک مینی‌گیم را درون خود جای داده‌اند. سازندگان در نسخه Plus محتویات بیشتر همانند شخصیت‌های جدید قابل بازی، حالت Encore Mode و حالت رقابتی چهار نفره را اضافه کرده‌اند که باعث شده است این بازی بیش‌ازپیش به تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده تبدیل شود.


Stardew Valley

۳۰- بازی Stardew Valley

  • سازنده و ناشر: کانسرند ایپ
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شبیه‌سازی، نقش‌آفرینی
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

بازی‌های شبیه‌ساز در سال‌های اخیر مخاطبان بسیاری را مجذوب خود کرده‌اند و به‌واسطه گیم‌پلی خود موفق شده‌اند تا ساعت‌ها بازیکنان را پای پلتفرم‌های بازی بنشانند. بازی «استاردیو ولی» یکی از شاخص‌ترین بازی‌های این سبک به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۶ توسط استودیو کانسرند ایپ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در داستان بازی شما در نقش شخصیتی قرار می‌گیرید که از زندگی روزمره خود در شهر خسته شده است و با دریافت نامه‌ای از جانب پدربزرگ خود، متوجه می‌شود که مزرعه‌ای در دره استاردیو به‌ او به‌ ارث رسیده است. شما پس از رسیدن به این مزرعه می‌فهمید که این مکان از همین ابتدا آماده کشاورزی نیست و زمین آن از انواع علف هرز، سنگ‌های بزرگ و درختان مختلف پر شده است. ازاین‌رو شما باید کم‌کم موانع را از زمین حذف کنید و مزرعه خود را آماده بهره‌برداری کنید.

گیم‌پلی بازی تنها به زمین کشاورزی خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید وارد فضای باز دره استاردیو شوید و با مردم آن‌جا تعامل داشته باشید. شما می‌توانید ابزارآلات مورد نیاز خود را خریداری کنید، به دام‌پروری بپردازید، در رویدادهای مختلف دهکده شرکت کرده و حتی با فرد مورد علاقه خود ازدواج کنید. سازندگان سیستم آب‌وهوایی پویایی را در بازی قرار داده‌اند که به واسطه آن شما شاهد فصل‌های مختلف سال و در نتیجه تأثیر آن روی فرایند کشاورزی‌تان هستید. درکنار موارد گفته شده، گرافیک پیکسل آرتی بازی از رنگ‌های متنوع و شادی بهره برده است که باعث می‌شود حس‌وحال خوبی به شما منتقل شود. در مجموع در بازی Stardew Valley شما با یک شبیه‌ساز زندگی روستایی کامل و پرجزئیاتی روبه‌رو هستید که شاید نمونه مشابه آن را در کمتر بازی امروزی و نسل هشتی مشاهده کنید.


ماریو در بازی Super Mario Odyssey

۳۱- بازی Super Mario Odyssey

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: پلتفرمر، اکشن نقش آفرینی
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

رتبه بعدی بهترین بازی های نسل هشتم را بازی Super Mario Odyssey به‌خود اختصاص داده است. در این بازی شخصیت محبوب و دوست‌داشتنی ماریو باری دیگر بازگشته است تا پس از سقوط به پادشاهی کلاه، به همراه شخصیت جدید کَپی (Cappy) برای نجات پرنسس پیچ از دست باوزر تلاش کند. بازی بدون شک چه از لحاظ گیم‌پلی و چه از لحاظ محتوایی در سطحی به‌مراتب بالاتر از نمونه‌های مشابه خود قرار می‌گیرد و می‌تواند ساعت‌ها شما را پای خود میخکوب می‌کند.

ماریو در این بازی سوار بر کشتی هوایی خود یعنی اودیسی می‌شود و برای نجات پرنسس پیچ به پادشاهی‌های مختلف سفر می‌کند. هر کدام از سرزمین‌های بازی شخصیت‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند و آیتم‌های مجزایی را می‌توانید در آن‌ها جمع‌آوری کنید. اصلی‌ترین المان این بازی کلاه ماریو است که به‌واسطه آن می‌توانید ذهن و کنترل حرکات دشمنان و شخصیت‌های مختلف را در دست گیرید. علاوه‌بر کلاه ماریو، شما می‌توانید از توانایی‌های Cappy هم برای پیش بردن بازی استفاده کنید.

کَپی می‌تواند علاوه‌بر موجودات زنده، اشیا را هم حرکت دهد و همین موارد باعث ایجاد المان‌های گیم‌پلی جذابی در بازی شده‌ است. دنیاهای بازی سوپر ماریو اودیسی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. تنوع پوشش گیاهی هر منطقه، تنوع آب‌و‌هوا و تأثیر باران یا یخ روی حرکت ماریو از جمله موارد ریزی هستند که نیننتندو در طراحی بازی در نظر گرفته است و باعث لذت‌بخش‌تر شدن تجربه این بازی شده‌ است. درکنار موارد گفته شده، صداگذاری و موسیقی لذت‌بخش مجموعه ماریو را داریم که باعث می‌شود این بازی به یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی منتشر شده در سال‌های اخیر تبدیل شود.


شخصیت‌های بازی Super Smash Bros. Ultimate

۳۲- بازی Super Smash Bros. Ultimate

  • سازنده و ناشر: باندای نامکو / نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مبارزه‌ای
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

یکی دیگر از بهترین بازی های نسل هشتم باز هم به کنسول نینتندو سوییچ اختصاص دارد. این بازی یک اثر خوش‌ساخت و خاطره‌انگیز دیگر از شرکت ژاپنی نینتندو به نام Super Smash Bros. Ultimate است که بازیکنان به واسطه آن با قرار گرفتن در نقش کاراکترهای مختلف بازی‌های ویدیویی می‌توانند با یکدیگر به مبارزه بپردازند. از نکات جالب توجه بازی Super Smash Bros. Ultimate می‌توان به بخش داستانی آن اشاره کرد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خود کند. در داستان بازی هیولایی به‌نام Galeem تمامی کاراکترهای محبوب این مجموعه را با شلیک نوری به تسخیر خود در می‌آورد و در این بازی شخصیت محبوب ماساهیرو ساکورای یعنی کِربی از آن جان سالم به‌در می‌برد و حالا بازیکنان باید با قرار گرفتن در نقش کربی برای نجات دوستان خود تلاش کنند.

نقشه و دنیای بازی بسیار گسترده و بزرگ است و بدون شک از طراحی هنری جذابی هم بهره برده است. تمامی کاراکترهای بازی از همان ابتدا در دسترس نیستند و برای به‌دست آوردن آن‌ها باید چالش‌های مختلف را پشت سر بگذارید. از سویی دیگر سازندگان بخش‌های مختلف نقشه از ابتدا مخفی کرده‌اند و برای آزادسازی آن‌ها باید معماهای مختلفی را که‌ پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد، حل کنید. در مجموع در این بازی ۷۴ کاراکتر قرار داده شده است که هرکدام از طراحی منحصربه‌فرد و پرجزئیاتی بهره می‌برد.

پیش از وارد شدن به هر مرحله باید از اسپریت مناسب برای مبارزات پیش‌رو استفاده کنید. به‌عنوان مثال ممکن است حریفی پیش‌روی‌تان قرار گیرد که قدرت هجومی بسیار بالایی داشته باشد، به‌همین دلیل باید اسپریت دفاعی خود را تنظیم کنید تا بتوانید در مبارزه شکست نخورید. از نکات جالب توجه بخش رقابت‌های چندنفره کاهش میزان آسیب‌پذیری شخصیت‌ها با افزایش مبارزات بازی است.

یعنی اگر تعداد مبارزان از ۲ نفر بیشتر شود، میزان آسیب کاراکترها به‌نحوی کاهش پیدا می‌کند که رقابت طولانی‌تر شود. طراحی گرافیکی شخصیت‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر انجام گرفته است و از سویی دیگر سازندگان در بخش موسیقی هم سنگ تمام گذاشته‌اند و با ۸۵۰ قطعه موسیقی از بازی‌ها و شخصیت‌های مختلف دنیای بازی‌های ویدیویی همانند ماریو و زلدا تجربه‌ای فوق‌العاده و لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند.


لوگوی بازی Tetris Effect

۳۳- بازی Tetris Effect

  • سازنده و ناشر: مون‌استار / اینهنس گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: پازل
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

Tetris، یکی از بازی‌های قدیمی است که اکثرا آن را روی پلتفرمی از آتاری دستی معروف گرفته تا حتی گوشی‌های موبایل بازی کرده‌ایم. تماشای بلوک‌هایی که از بالای صفحه وارد می‌شوند و جاگذاری درست آن‌ها، کار به ظاهر ساده ولی در عمل شدیدا درگیر‌کننده‌ای است که می‌تواند ساعت‌ها مخاطب را پای بازی میخکوب کند. اما آنچه که Tetris Effect را ارزشمند‌تر می‌کند، این است که توانسته همین ایده قدیمی را با خلاقیت‌های جالبی همراه و به شکلی شدیدا دوست‌داشتنی و مفرح در اختیار بازیکنان قرار بدهد.

راستش را بخواهید، شاید کم‌تر کسی متصور می‌شد که روزی یکی از نقاط قوت اصلی یک بازی مرتبط با تتریس، جلوه‌های بصری آن باشد ولی Tetris Effect حتی این را هم عملی می‌کند و با نورپردازی‌ها و افکت‌های چشم‌نواز، کاری می‌کند تا بازی کردن تتریس لذت‌بخش‌تر از هر زمان دیگری باشد. به همین روال، تتریس افکت از حیث صوتی و موسیقی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و سازندگانش، آن را حتی برای تجربه واقعیت مجازی ایده‌آل هم بهینه کرده‌اند و اگر جزو افرادی هستید که هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR را دارند، تتریس افکت تجربه ارزشمندی است که نباید از دست بدهید.


چهره خشمگین الی در تصویر سیاه و سفید و دیدنی بازی The Last of Us Part II استودیو ناتی داگ به کارگردانی نیل دراکمن

۳۴- بازی The Last of Us Part II

  • سازنده و ناشر: ناتی‌داگ / سونی
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • پلتفرم: پلی استیشن 4

رتبه بعدی فهرست بهترین بازی های نسل هشتم هم چیزی نیست جز The Last of Part II. بازی که با جنجال‌های واقعا زیادی همراه شد و هنوز هم البته طرفدارانی هستند که دلشان با آن صاف نشده است! از یک طرف، بازی نمره‌های بسیار خوبی از منتقدین دریافت کرد و زومجی هم در بررسی بازی Last of Us Part 2 نمره ۱۰ را برای آن در نظر گرفت. از طرف دیگر اما بازی در روز‌ها و حتی ساعت‌های اول انتشار مورد انتقاد شدید گیمر‌ها قرار گرفت و نمره کاربران آن در متاکریتیک چیزی حدود ۳.۵ بود! اتفاقی که حتی سیاست‌های متاکریتیک برای نمره کاربران را هم تغییر داد. اما از این حرف‌ها که بگذریم، لست آو آس ۲ بازی نیست که بخواهید به این سادگی تجربه‌اش را از دست بدهید.

از یک طرف، لست آو آس ۲ داستان پرجزییاتی دارد؛ داستانی که بارها و بارها با پیچش‌های شگفت‌زده‌تان می‌کند و تا آخرین لحظه سورپرایز‌های جالبی در آستین دارد. جدا از این، ناتی‌داگ یک بار دیگر قدرتش در خلق گرافیکی بی‌نظیر را در این بازی به‌رخ کشیده و به عقیده خیلی‌ها، لست آو آس ۲ زیباترین بازی است که روی پلی استیشن 4 منتشر شده است و احتمالا هم بازی دیگری این جایگاه را تا پایان نسل از آن نخواهد گرفت. محیط‌های مختلف بازی، جزییات انیمیشن شخصیت‌ها و دشمنان و تمام جنبه‌های بصری دیگر اثر در بهترین حالت هستند و به همین میزان، بازی از حیث صوتی هم عالی عمل کرده است. ناتی‌داگ حتی از حیث گیم‌پلی هم لست آو آس ۲ را تا حد زیادی بهتر از نسخه اول ارائه کرده و مخفی‌کاری‌های بازی یا اکشن‌های نفس‌گیر آن تنش بسیار بالایی دارند. راستش را بخواهید، بهترین پیشنهادی که می‌توان در مورد این بازی کرد این است که بدون توجه به قضاوت‌ها و نظرات دیگران، خودتان ان را تجربه کنید؛ چرا که حتی اگر با برخی جنبه‌های بازی هم مشکل داشته باشید، هنوز چیز‌های زیادی برای لذت بردن در آن وجود دارند.


بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نینتندو سوییچ

۳۵- بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

در جایگاه بعدی فهرست بهترین بازی های نسل هشتم، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild قرار گرفته است که به‌ جرأت می‌توان آن را جزو بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ قلمداد کرد. در جریان این بازی لینک به‌تازگی از یک خواب ۱۰۰ ساله بیدار شده و حافظه خود را از دست داده است. لینک با پیرمردی آشنا می‌شود که خود را روح پادشاه Rhoam معرفی می‌کند. پیرمرد توضیح می‌دهد که در این سال‌ها گنون در قطعه هایرول محبوس بوده و در طول این مدت بسیار قدرتمند گشته است. حال لینک باید قبل از آن‌که گنون آزاد شده و دنیا را نابود کند، برای همیشه دنیا را از دست او نجات دهد. سازندگان سرزمین هایرول را با جزئیات بسیار فراوانی در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند. در جای‌جای دنیای بازی اتفاقی در حال رخ دادن است و همواره از میزان پویایی آن شگفت‌‌زده خواهید شد.

گرافیک بازی دقیقا همان چیزی است که باید باشد و نورپردازی‌های چشم‌نواز و جلوه‌های بصری فوق‌العاده آن تا حدی زیبا هستند که ساعت‌ها شما را محو خود می‌کنند. شما از هر ابزاری می‌توانید به‌عنوان سلاح خود استفاده کنید و قابلیت ساخت‌وساز بازی به‌خوبی مهارت‌ها و توانایی‌های شما را در مقابل دشمنان بالانس می‌کند. در مجموع The Legend of Zelda: Breath of the Wild اثری است تجربه آن برای هر شخصی که یک کنسول سوییچ در خانه دارد، بسیار ضروری و واجب است!


تصویر گرالت در بازی ویچر 3

۳۶- بازی The Witcher 3: Wild Hunt

  • سازنده و ناشر: سی‌دی پراجکت رد
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: نقش آفرینی
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

ویچر ۳ هم از آن دست آثاری است که تا حد خیلی زیادی هر انتظاری را که می‌توانید از یک بازی و مخصوصا یک بازی نقش آفرینی داشته باشید، برآورده می‌کند؛ اولا بازی دنیایی واقعا پرجزییات دارد که در گوشه گوشه آن ماجراهای جالبی از مبارزه با دشمنی وحشتناک گرفته تا شخصی که نیازمند کمک است انتظارتان را می‌کشند. علاوه‌بر این، با وجود گذشت چند سال از انتشار، هنوز هم گرافیک ویچر ۳ شدیدا چشم‌نواز است و اگر به جزییات بصری علاقه داشته باشید بازی اصلا ناا‌مید‌تان نمی‌کند.

از داستان هم نگویم که سازندگان چقدر با ظرافت عالی تلاش گرالت برای پیدا کردن سیری و ماجرا‌هایی را که در این بین برایش رخ می‌دهند روایت کرده است و این، فقط محدود به خط اصلی داستان بازی نمی‌شود و مأموریت‌های فرعی هم به‌همان اندازه جذابند. راستی بی‌انصافی است اگر به پشتیبانی عالی سازندگان و دو بسته الحاقی بزرگ بازی هم اشاره نکنیم که هنوز هم از آن‌ها به‌عنوان نمونه‌هایی از DLC‌های عالی یاد می‌شود.


پوستر بازی Uncharted 4

۳۷- بازی Uncharted 4: A Thief's End

  • سازنده و ناشر: ناتی‌داگ / سونی
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4

بالاخره به جایی از فهرست رسیدیم که یکی از بزرگ‌ترین استودیو‌های سونی یعنی ناتی‌داگ و آثارش وارد فهرست می‌شوند. در رتبه بعدی فهرست، آخرین ماجراجویی نیتن دریک دوست‌داشتنی تا امروز یعنی Uncharted 4: A Thief's End قرار گرفته است. آنچارتد ۴، داستان نیتن دریک را در حالی روایت می‌کند که تصمیم گرفته تا برای همیشه قیدِ ماجراجویی‌های خطرناکش را بزند. بااین‌حال ظاهر شدن سم، برادرش، تمام این معادلات را به‌هم می‌زند و نیتن با دروغ گفتن به النا، راهی یک ماجراجویی جدید می‌شود.

آنچارتد ۴ را می‌توان بلوغ این مجموعه از خیلی جهات از جمله گیم‌پلی دانست؛ بلوغی که در نتیجه آن شاهد یک گیم‌پلی بسیار هیجان‌انگیز مملو از صحنه‌های سینمایی ناب، اکشن‌های درگیر‌کننده و سکوبازی‌های دوست‌داشتنی هستیم. علاوه‌بر این ناتی‌داگ همیشه قدرتش را در خلق گرافیک زیبا در بازی‌هایش به‌رخ کشیده و آنچارتد ۴ با گذشت چند سال از انتشار هنوز هم از این نظر شدیدا چشم‌نواز است و محیط‌های متنوع آن که برخی از آن‌ها در مقایسه با نسخه‌های قبلی این سری وسعت خیلی بیش‌تری هم دارند، جزییات واقعا زیبایی ارائه می‌دهند. آنچارتد ۴ یکی از بازی های پلی استیشن 4 است که تمام دارندگان این کنسول باید تجربه‌اش کنند. البته همان‌طور که می‌دانید این بازی در قالب بسته Uncharted: Legacy of Thieves Collection برای پلتفرم کامپیوتر هم منتشر شده است تا کاربران ویندوزی هم بتوانند از تجربه آن لذت ببرند.


شخصیت ها و باس های بازی Undertale

۳۸- بازی Undertale

  • سازنده و ناشر: توبی فاکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: نقش آفرینی
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

در رتبه بعدی بهترین بازی های پلی استیشن 4، شاهد یک بازی مستقل دیگر هستیم که بی‌اغراق اتفاق ویژه‌ای در دهه ۲۰۱۰ بازی‌های ویدیویی بود. بله منظورم بازی آندرتیل، ساخته تحسین‌شده توبی فاکس است که شاید در ظاهرش همه‌چیز ساده به‌نظر برسد، ولی در عمل با یک بازی بسیار پرجزییات و با‌کیفیت روبه‌رو هستیم. داستان آندرتیل، روایتگر وضعیت کودکی است که بنا به دلایلی وارد دنیای زیرزمینی شده و برای اینکه شانس برگشت به زمین را داشته باشید، باید موانع مختلفی را پشت سر بگذارید. این وسط، بازیکن با دشمنانی روبه‌رو می‌شود که برخی از آن‌ها هم طراحی شدیدا عجیب و غریبی دارند.

اما نکته جالب بازی، شیوه‌ای است که برای این مبارزه‌ها انتخاب کرده است. شما برای زنده ماندن، باید از ضربات دشمنان در مبارزه‌ها جاخالی بدهید. پس از آن و در برخی مبارزه‌ها، این حق انتخاب به بازیکن داده می‌شود تا به‌جای کشتن دشمنان، آن‌ها را ببخشد و این تصمیم‌ها، نه فقط در نتیجه آن مبارزه که در کل جریان بازی هم تأثیرگذار هستند. به طوریکه دیالوگ‌ها و وقایع داستانی بازی بسته به تصمیمات شما تغییر می‌کند و همین امر ارزش تکرار زیادی به بازی می‌بخشد تا بتوان آن را برای دفعات متعدد و هر بار با تصمیمات جدیدی تجربه کرد. توبی فاکس که اکثر بخش‌های بازی را به‌تنهایی ساخته است، از منابع مختلفی الهام گرفته که یکی از آن‌ها هم مجموعه محبوب مستر بین است!


اتاق کودک در What remains of Edith Finch

۳۹- بازی What remains of Edith Finch

  • سازنده و ناشر: جاینت اسپارو / آناپورنا اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: ماجراجویی
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

بازی بعدی فهرست به یک اثر ماجراجویی داستان‌محور اختصاص دارد که استودیو آناپورنا وظیفه انتشار آن را به عهده داشته است. What remains of Edith Finch روایت‌گر داستان زندگی دختری به‌نام ایدث است که تنها بازمانده خاندان فینچ به‌شمار می‌رود. خاندانی که همگی اعضای آن به‌طرز مشکوکی مرده‌اند و حالا او باید با وارد شدن به عمارت قدیمی خانوادگی خود، خاطرات دیگر اعضای خانواده را مرور کند.

درواقع در این بازی شما تنها در حال مرور کردن خاطرات دیگر افراد هستید، اما سازندگان همین مورد را بهترین شکل ممکن در اثر خود روایت کرده‌اند. به‌نحوی که تجربه خاطرات یک کودک دو ساله با شخصی ۲۰ ساله که زندگی خاصی داشته، از جهات بسیاری متفاوت است. سازندگان به‌شکل عالی در ایجاد اتمسفری گیرا و جذاب در بازی خود عالی عمل کرده‌اند و درکنار موسیقی گوش‌نواز، تجربه لذت‌بخشی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌اند.


شخصیت های مختلف در بازی Yakuza 0

۴۰- بازی Yakuza 0

  • سازنده و ناشر: استودیو ریو گا گوتوکو / سگا
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

در فهرست بهترین بازی های نسل هشتم یک نسخه از مجموعه یاکوزا قرار دارد که درواقع به‌عنوان یک پیش‌زمینه داستانی از نسخه اصلی آن محسوب می‌شود. Yakuza 0 درواقع یک بازی اکشن ماجرایی با گیم‌پلی جهان‌باز است که وقایع آن در شهرهای خیالی کاموروچو و سوتن‌بوری دنبال می‌شود. بازیکنان در جریان داستان بازی کنترل شخصیت اصلی مجموعه یاکوزا یعنی کازوما کیریو و گورو ماجیما را به‌عهده می‌گیرند و در بخش‌های مختلف داستان با هرکدام آن‌ها همراه می‌شوند.

شما می‌توانید آزادانه در شهرهای بازی رفت‌وآمد کنید و به انجام مأموریت‌های جانبی مختلف مشغول شوید، با دشمنان مختلف مبارزه کنید و از تجربه مینی‌گیم‌های مختلف لذت ببرید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از امتیازهایی که در جریان بازی به‌دست می‌آورید، مهارت‌های شخصیت‌های اصلی را بهبود بخشیده یا توانایی‌های جدید برای آن‌‌ها آزاد کنید. درکنار مأموریت‌های جانبی، شما می‌توانید کسب‌وکارهای مختلف کازوما و گورو را مدیریت کرده و به ویژگی‌های جدیدی دست پیدا کنید. درمجموع بازی یاکوزا 0 یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه یاکوزا است که در نسل هشتم موفق شد نامی برای خود دست و پا کند.

در انتها از شما کاربران زومجی می‌خواهیم که نظرات خود را درباره بهترین بازی‌های نسل هشتمی با ما در میان بگذارید. اگر قرار باشد ۱۰ بازی برتر خود را انتخاب کنید، آن‌ها کدام‌ها خواهند بود؟


پرسش‌های متداول

۱- بهترین بازی های نسل هشتمی کدام ها هستند؟

در نسل هشتم بازی های ویدیویی شاهد عرضه آثار فوق‌العاده بسیاری بودیم که از میان‌ آن‌ها می‌توان به فورزا هورایزن 4، لست آف آس 2، رد دد ردمپشن 2، گاد آف وار و آنچارتد 4 اشاره کرد.

۲-کدام بازی های فهرست شامل نسل هشتم می‌شوند؟

علاوه‌بر بازی‌های منتشر شده برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، آثاری که از اواخر سال ۲۰۱۳ الی ۲۰۲۰ برای پلتفرم کامپیوتر و بازی‌هایی که تا سال ۲۰۲۰ برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شدند، در فهرست بهترین بازی های نسل هشتم قرار گرفته‌اند.




زومجی
مقاله رو دوست داشتی؟
(0) لایک
نظرت چیه؟
ارسال نظر
user-avatarعلیرضا رحیمی

مطالب مشابه

نظرات
comment