رویه های بازگرداندن کالا زیترو
رویه های بازگرداندن کالا
اگر کالایی که خریداری کردهاید ایراد فنی یا مغایرتی داشته باشد، شما میتوانید کالا را مرجوع کرده و پول پرداخت شده را به طور کامل پس بگیرید. اما این امر تحت شرایطی خاص امکانپذیر است.برای کسب اطلاع از این شرایط، در این مطلب به موضوعات زیر خواهیم پرداخت:
- وجود ایراد فنی در کالا
- وجود مغایرت در مشخصات ظاهری یا فیزیکی کالا
- انصراف مشتری از خرید خود
- نحوه ارسال کالا
- محاسبه هزینه ارسال کالا
- روند رسیدگی به درخواست مشتری
رویههای بازگرداندن کالا
قبل از ارسال کالا:
در این شرایط، پیش از آن که سفارش شما ارسال شود می توانید به واحد پشتیبانی زیترو با شماره 02172509 موضوع را اطلاع داده تا از ارسال محصول جلوگیری کنید. همچنین با این عمل، اطلاعات حساب بانکی شما دریافت می شود و می توانید نهایتا تا 72 ساعت کاری آینده منتظر بازگشت وجه پرداختی به حساب خود باشید.
بعد از ارسال کالا
جعبه موبایل باز نشده است:
در صورتی که در مهلت 7 روز ضمانت زیترو پس از دریافت کالا هنوز بسته بندی آن را باز نکرده باشید و از خرید خود منصرف شوید، می توانید بالافاصله با واحد پشتیبانی زیترو به شماره 02172509 موضوع را اطلاع داده تا همکاران ما پیگیری های لازم را انجام دهند.
جعبه موبایل باز شده است:
در صورتی که در مهلت 7 روز ضمانت زیترو پس از دریافت کالا پلمپ آن را باز کرده باشید، فقط و فقط با توجه به قوانین مرجوع (عیب و ایراد) می توانید کالا را عودت دهید. تنها در صورتی قادر به مرجوع کردن آن هستید که سیم کارتی را داخل آن جایگذاری نشده و یا سریال گوشی موبایل را در سامانه همتا ثبت نکرده باشید که در این صورت شرکت گارانتی پاسخگوی مشتری می باشد. علاوه بر این، اگر دستگاه ارسال شده پس از باز شدن پلمپ جعبه دارای ایراد ظاهری مانند خط و خش، شکستگی و... باشد، از مرجوع کردن آن معذوریم و شرکت گارانتی کننده پاسخگوی مشتری میباشد.
توجه داشته باشید جهت عودت، محصول مرجوعی باید شرایط زیر را داشته باشد:جعبه گوشی موبایل از لحاظ ظاهری کاملا سالم باشد. لیبل بارکد محصول میبایست کاملا سالم باشد. پلمپ محصول باز یا مخدوش نشده باشد.
1) وجود ایراد فنی در کالا
اگر در کالای خریداری شده اشکال فنی وجود داشته باشد، تحت شرایط زیر، میتوانید کالای خود را بازگردانده و پول پرداخت شده را به طور کامل پس بگیرید: اشکال یا ایراد فنی [که ظاهری نباشد] حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا به زیترو اطلاع داده شود.اظهار عیب ظاهری نیازمند ویدئو آنباکسینگ می باشد به نحوی که عیب مورد نظر در ویدئو مشهود باشد. کالا باید حتما در کارتن یا جعبه اصلی خود به زیترو بازگردانده شود. جعبه اصلی یا کارتن کالا پاره و مخدوش نشده باشد. روی آن برچسب نخورده باشد و هیچگونه آدرس یا توضیحات روی آن نوشته نشده باشد. در صورتیكه كالای خریداری شده دچار نقص فنی باشد و توسط افرادی غیر از كارشناسان زیترو بررسی و یا تعمیر شود، زیترو مسئولیت آن را بر عهده نخواهد گرفت.
2) وجود مغایرت در مشخصات ظاهری یا فیزیکی کالا
اگر در کالای خریداری شده مغایرتی مشاهده کردید، تحت شرایط زیر میتوانید کالای خود را بازگردانده و پول پرداخت شده را به طور کامل پس بگیرید: وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا، حداثر تا 24 ساعت پس از دریافت کالا به واحد خدمات مشتریان زیترو اطلاع داده شود، در صورت تاخیر در اعلام مغایرت مشخصات زیترو مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وبسایت است. عکس محصولات صرفاً جهت اطلاع و کمک مشتری در انتخاب کالا است و ممکن است در پارهای از جزئیات با کالای اصلی تفاوت داشته باشد. بنابراین با استناد به عکس نمیتوانید اعلان مغایرت کنید. در مواردی که تشخیص مغایرت یا کسری اقلام همراه بدون بازکردن بستهبندی وجود داشته باشد، کالا نباید از پلمپ یا بستهبندی اولیه خود خارج شده باشد. در غیر این صورت، امکان رسیدگی به درخواست مشتری و بازگشت کالا وجود نخواهد داشت. در مواردی که تشخیص مغایرت یا کسری اقلام همراه تنها پس از بازکردن بستهبندی ممکن باشد، کارتن یا جعبه اصلی محصولات نباید آسیب دیده یا دور ریخته شده باشد. کالا باید حتما در کارتن یا جعبه اصلی خود به زیترو بازگردانده شود. جعبه اصلی یا کارتن کالا پاره و مخدوش نشده باشد، روی آن برچسب نخورده باشد و هیچگونه آدرس یا توضیحات روی آن نوشته نشده باشد.
3) انصراف مشتری از خرید خود
اگر از خرید خود منصرف شوید، تحت شرایط زیر میتوانید کالای خود را بازگردانده و پول پرداخت شده را به طور کامل پس بگیرید کالاها به صورت پلمپ شده بازگردانده شوند و بستهبندی محصول باز نشده باشد. توجه بند 1: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی تنها به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده و هیچگونه دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته باشد. هرگونه تغییر شامل: بازکردن بستهبندی اولیه، برچسبها، نایلون وکیوم و شیرینگ امکان مرجوع کردن کالا را از بین خواهد برد؛ حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد. در صورتی که هنوز سفارش شما ارسال نشده باشد، باید هرچه سریعتر با واحد خدمات مشتریان زیترو (شماره تلفن 72509-021) تماس بگیرید و انصراف خود را اطلاع دهید. در صورت انصراف از خرید در شرایطی که کالا کاملا پلمپ باشد و مورد استفاده قرار نگرفته باشد خریدار میتواند آن را تا یک روز کاری پس از ثبت سفارش به آدرس زیترو عودت داده و وجه آنرا پس از کسر هزینه ارسال دریافت نماید. ضمنا هزینه عودت کالا به زیترو در صورت انصراف خریدار از خرید بر عهده خریدار میباشد. با استناد به «توجه بند 1»، بازگرداندن کالا تنها پس از تأیید کارشناس خدمات پس از فروش ممکن است. در این شرایط، کالا باید پلمپ باشد، باز نشده باشد، استفاده نشده باشد و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن ارسال شود. ضمنا اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه نیز الزامی است. هرگونه تغیر در شرایط اولیه کالا، حتی در بستهبندی، امکان بازگرداندن کالا را غیرممکن خواهد کرد. در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا بر عهده مشتری خواهد بود. اگر پس از بررسی کارشناسان خدمات پس از فروش مشخص شود که مرجوعی کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت است، کالای موردنظر برای مشتری ارسال میشود. درصورتی که مشتری از پذیرش کالای سالم و بدون ایراد خودداری کند، کالای مزبور تا 1 ماه به صورت امانت نزد زیترو خواهد ماند. با انقضای این مهلت، چنانچه به کالا زیانی وارد یا کالا مفقود شود، شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
4) نحوه ارسال کالا
اگر به هر دلیل قصد دارید کالای خریده شده را بازگردانید، برای ارسال کالا موارد زیر را مدنظر قرار دهید: قبل از هر اقدامی با کارشناسان خدمات مشتریان زیترو تماس بگیرید و از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات مشتریان زیترو خودداری کنید. کالا باید در جعبه یا کارتن اصلی خود بهخوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه شامل: کابل، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی و قطعات بستهبندی همراه کالا ارسال شود. جعبه اصلی یا کارتن کالا پاره و مخدوش نشده باشد. روی آن برچسب نخورده باشد و هیچگونه آدرس یا توضیحات روی آن نوشته نشده باشد. درصورت لزوم، آدرس یا سایر توضیحات را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید. جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری قرار دهید تا جعبه اصلی محصول آسیب نبیند. در صورتی که ساکن تهران هستید، با زیترو تماس بگیرید تا جهت ارسال پیک و بازگرداندن کالا اقدام شود. درصورتی که ساکن دیگر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز پسکرایه اقدام کنید. اگر در شهر محل سکونت شما پست پیشتاز را نمیپذیرند، رسید پستی را برای ما ارسال کنید. در صورت ارسال با پست پیشتاز، عکس رسید پستی را به شماره 09919699972 در پیام رسان واتساپ یا ایمیل Info@zitro.ir ارسال کنید و جهت هماهنگی و اطلاع رسانی با شماره 02172509 تماس بگیرید. بسته را به آدرس زیر ارسال کنید: استان تهران، خیابان جمهوری، تقاطع جمهوری حافظ، پاساژ چارسو، طبقه منفی 1، واحد 62، فروشگاه زیترو (تحلیل) کدپستی: 1533653711
5) محاسبه هزینه ارسال کالا
هزینه ارسال کالای مرجوعی به صورت زیر محاسبه خواهد شد: درصورتی که کارشناسان خدمات مشتریان وجود ایراد فنی، مغایرت فنی، فیزیکی یا آسیبدیدگی ظاهری را تأیید کنند، هزینه ارسال برعهده زیترو خواهد بود. برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، همراه کالا، قبض پستی را به زیترو ارسال کنید. توجه داشته باشید که قبض پستی باید توسط شرکت پست مهر شده باشد. ضمناً عکس رسید پستی را در واتساپ به شماره 09919699972 یا ایمیل Info@zitro.ir ارسال کنید و جهت هماهنگی و اطلاع رسانی با شماره 02172509 تماس بگیرید. درصورتی که کارشناسان خدمات مشتریان ایراد یا مغایرت را تأیید نکنند، یا مشتری از خرید خود انصراف دهد، هزینه ارسال یا دریافت مجدد کالا برعهده مشتری خواهد بود.
6) روند رسیدگی به درخواست مشتری
پس از آن که کالا به شرکت بازگردانده شد، کارشناسان خدمات پس از فروش، ایرادهای اعلان شده توسط مشتری را بررسی خواهند کرد. طی این روند: چنانچه ایراد مطرح شده تأیید شود، وجه به حساب شما بازگردانده میشود و چنانچه مطرح نشود، کالا به شما بازگردانده میشود. تست و اعلان نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، نهایتا تا 48 ساعت کاری پس از دریافت کالا توسط زیترو زمان میبرد. زمان بررسی بسته به نوع محصول و مشکل اعلان شده متفاوت خواهد بود. اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل کارشناسی و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و زیترو در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا – درج شده در فاکتور – به مشتری را میپذیرد. برخلاف تصور رایج، رویه تست و اعلان نظر کارشناسان فرآیندی زمانبر است؛ چراکه کارشناسان ملزم هستند که استاندارهای لازم، دستورالعملها و رویههای ابلاغشده توسط شرکت را رعایت کنند. به همین سبب، اعلان نظر نهایی به طور میانگین 72 ساعت زمان میبرد. با این حال، زیترو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا سرعت تست و اعلان نظر نهایی را افزایش داده و در کوتاهترین زمان ممکن، نتیجه بررسی را به مشتریان اطلاع دهد. چنانچه ایراد وارد شده تأیید شود، وجه کالا طی 3 روز کاری، به حساب مشتری بازگردانده میشود. به یاد داشته باشید که وجه موردنظر تنها به حسابی بازگردانده میشود که پرداخت اولیه از آن صورت گرفته است. ضمنا تأیید کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات مشتریان زیترو ملاک عمل و اقدامات شرکت خواهد بود.