هیئت مدیره OpenAI در حال مذاکره با سم آلتمن برای بازگشت به عنوان مدیرعامل است

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷:۴۶
لایک ( 0)
نمایش (116 بار)
user-avatarمحمد عبدالغنی
Image Alt

به گفته چندین نفر از افراد آشنا، هیئت مدیره OpenAI در حال مذاکره با سام آلتمن برای بازگشت به شرکت به عنوان مدیر عامل آن است. یکی از آنها گفت آلتمن، که به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی توسط هیئت مدیره در روز جمعه برکنار شد ، در مورد بازگشت "دوگانه" است و خواهان تغییرات قابل توجهی در حکومت است.

به روز رسانی، 5:35 بعد از ظهر PT: یک منبع نزدیک به آلتمن می گوید که هیئت مدیره اصولاً با استعفا و اجازه بازگشت آلتمن و براکمن موافقت کرده بود، اما از آن زمان با شکست مواجه شد - مهلت کلیدی ساعت 5 بعدازظهر PT که تا آن زمان بسیاری از کارکنان OpenAI قرار بود استعفا دهند را از دست داده است. . اگر آلتمن تصمیم به ترک و راه اندازی یک شرکت جدید بگیرد، آن کارکنان مطمئناً با او خواهند رفت.

گفتگوی آلتمن با شرکت تنها یک روز پس از برکناری او نشان می دهد که OpenAI بدون او در حالت سقوط آزاد است. ساعاتی پس اخراج او ، گرگ براکمن، رئیس OpenAI و رئیس سابق هیئت مدیره، استعفا داد و آن دو با دوستان و سرمایه گذاران درباره راه اندازی یک شرکت دیگر صحبت می کردند. مجموعه‌ای از محققان ارشد نیز روز جمعه استعفا دادند و افراد نزدیک به OpenAI می‌گویند که خروج‌های بیشتری در دست اقدام است.

مایکروسافت، بزرگترین سرمایه‌گذار OpenAI، اندکی پس از اخراج آلتمن در بیانیه‌ای گفت که این شرکت به مشارکت خود با شرکت هوش مصنوعی «متعهد می‌ماند». با این حال، به سرمایه گذاران OpenAI هشدار قبلی داده نشد یا فرصتی برای بررسی تصمیم هیئت مدیره برای حذف آلتمن داده نشد. به عنوان چهره این شرکت و برجسته‌ترین صدا در هوش مصنوعی، حذف او آینده OpenAI را در زمانی که رقبا در حال رقابت برای رسیدن به افزایش بی‌سابقه ChatGPT هستند، در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد.

سخنگوی OpenAI به درخواست نظر درباره بحث بازگشت آلتمن با هیئت مدیره پاسخی نداد. سخنگوی مایکروسافت از اظهار نظر خودداری کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
(0) لایک
نظرت چیه؟
ارسال نظر
user-avatarمحمد عبدالغنی

مطالب مشابه

نظرات
comment