سام آلتمن پس از شکست مذاکرات به عنوان مدیر عامل OpenAI بازنخواهد گشت - گزارش ها

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵:۱۱
لایک ( 0)
نمایش (89 بار)
user-avatarمحمد عبدالغنی
Image Alt

پس از شکست مذاکرات برای بازگرداندن او، سم آلتمن به عنوان مدیر اجرایی OpenAI  توسعه دهنده ChatGPT بازنخواهد گشت .

بر اساس گزارش های متعدد، هیئت غیرانتفاعی این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو به جای آن، Emmett Shear، یکی از بنیانگذاران سایت پخش ویدئو Twitch را به عنوان سومین مدیر عامل OpenAI در سه روز اخیر نصب کرده است.

آلتمن روز جمعه پس از متهم شدن به "عدم صراحت در ارتباطات" با هیئت مدیره در اقدامی که موجی از شوک را در سیلیکون ولی ایجاد کرد، از کار برکنار شد. سرمایه‌گذاران OpenAI، به رهبری مایکروسافت، سپس تلاش‌هایی را برای بازگرداندن آلتمن به کار گرفتند و صحبت‌ها در مورد یک چرخش در آخر هفته انجام شد - آلتمن عکسی از خود را در حالی که کارت مهمان در خارج از دفاتر OpenAI پوشیده بود توییت کرد.

با این حال، مذاکرات شکست خورد و هیئت مدیره OpenAI Shear را به عنوان مدیر عامل موقت منصوب کردو جایگزین میرا موراتی جانشین موقت آلتمن شد. خبر بازگشت ناموفق آلتمن ابتدا توسط سایت خبری فناوری اطلاعات گزارش شد.

روز یکشنبه، آلتمن تصویری از خود در X منتشر کرده بود که نشان میهمان OpenAI را بر تن کرده بود و نوشته بود: «اولین و آخرین باری که یکی از اینها را پوشیده‌ام».

 

وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود که بازگشت آلتمن مشروط به تشکیل هیئت مدیره و ساختار مدیریتی جدید است و آلتمن در حال بررسی گزینه راه اندازی یک شرکت جدید با همکاران سابق OpenAI بود.

بر اساس گزارش‌ها، آلتمن و جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل، درباره ساخت یک دستگاه سخت‌افزاری جدید هوش مصنوعی بحث کرده‌اند. همچنین گزارش شد که ماسایوشی سون، مدیر اجرایی سافت بانک، در این گفتگو شرکت داشته است.

مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، ظاهراً در بحث بین آلتمن و هیئت مدیره میانجیگری می کرد.

اخراج آلتمن توسط هیئت مدیره در روز جمعه موجی از شوک را در بخش فناوری و کارکنان OpenAI وارد کرد، به طوری که آلتمن نه تنها چهره شرکت بلکه به طور گسترده در بخش هوش مصنوعی نیز شناخته می شود. The Verge گزارش داده بود که در صورت عدم بازگشت آلتمن، سایر کارمندان احتمالاً آنجا را ترک خواهند کرد.

یک گزارش قبلی به نقل از یادداشتی از مدیر ارشد استراتژی شرکت، جیسون کوون، به کارکنان گفته بود که تلاشی برای بازگرداندن آلتمن و سایر همکاران ارشدی که ترک کرده بودند در حال انجام است. کناره گیری آلتمن با استعفای گرگ براکمن، رئیس OpenAI و سه محقق ارشد به نام های Jakub Pachocki، Aleksander Mądry و Szymon Sidor همراه شد.

بر اساس اطلاعات، کوون نوشت: «ما همچنان در حال کار برای رسیدن به یک راه حل هستیم و خوش بین هستیم. منظور ما از رزولوشن، بازگرداندن سم، گرگ، جاکوب، شیمون، الکساندر و سایر همکاران است (ببخشید اگر شما را از دست دادم!) و باقی ماندن در مکانی برای افرادی که می‌خواهند روی تحقیقات، ایمنی و محصولات AGI [هوش عمومی مصنوعی] کار کنند. و سیاست می تواند بهترین کار خود را انجام دهد.»

OpenAI توسط یک مادر غیر انتفاعی و هیئت مدیره آن اداره می شود که یک شرکت تابعه انتفاعی را اداره می کند که آلتمن در آن مدیر عامل بود. پس از خروج آلتمن و رئیس جمهور براکمن - که پس از اخراج آلتمن استعفا داد - اکنون چهار نفر تشکیل شده است: دانشمند ارشد OpenAI ایلیا سوتسکور و سه غیرکارمند.

OpenAI و مایکروسافت برای اظهار نظر در نظر گرفته شده اند.

 
 
 
مقاله رو دوست داشتی؟
(0) لایک
نظرت چیه؟
ارسال نظر
user-avatarمحمد عبدالغنی

مطالب مشابه

نظرات
comment