علل کاهش نور در صفحه تلویزیون برندهای مختلف

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵:۵۸
لایک ( 0)
نمایش (81 بار)
user-avatarفاطمه علیزاده
Image Alt

کاهش نور در صفحه تلویزیون در بیشتر مواقع، به تنظیمات مربوط می باشد و ممکن است فکر کنید که مربوط به مشکل فنی باشد. در تلویزیون‌های هوشمند، فعالیت سنسور تشخیص نور محیط ممکن است باعث افزایش یا کاهش ناگهانی نور نمایشگر شود. این مشکل از طریق تنظیمات منوی تلویزیون قابل رفع است. در برخی مواقع هم  کاهش نور در صفحه تلویزیون مربوط به پنل یا بک لایت تلویزیون می باشد.

 

 

دلایل کم نور شدن صفحه تلویزیون

 

کاهش نور در صفحه تلویزیون می‌تواند دلایل داشته باشد. در ادامه این دلایل را بررسی می‌کنیم.

 

تنظیمات نور صفحه تلویزیون

 

برای تنظیمات بک لایت باید وارد منو تلویزیون شوید و به تنظیمات تصویر بروید و در مرحله بعد، گزینه نور زمینه یا بک لایت را انتخاب کنید. دقت کنید که اگر تنظیمات نور زمینه را تا آخر افزایش دهید، موجب کم شدن عمر لامپ تصویر و بعد از مدتی باعث کم شدن نور صفحه تلویزیون شما می‌شود. نور صفحه را تا جایی باید افزایش دهید که به خوبی محتواهای تلویزیون قابل نمایش باشد.

 

سوختگی پیکسل تلویزیون

سوختگی پیکسل‌ها، به خصوص در تلویزیون‌های OLED، مشکلی رایج است که باعث کاهش نور نمایشگر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود تصاویر ثابت را برای مدت طولانی نگه دارید، زیرا مدت زمان پخش تصاویر ثابت در انواع پنل‌ها و برندهای مختلف متفاوت است. همچنین، حفظ شدت نور تصویر و کالیبراسیون مناسب می‌تواند از سوختگی پیکسل‌ها جلوگیری کند و رعایت استانداردهای کنتراست به تعادل نور تصویر کمک کند. 

 
مقاله رو دوست داشتی؟
(0) لایک
نظرت چیه؟
ارسال نظر
user-avatarفاطمه علیزاده

مطالب مشابه

نظرات
comment